PR i fundraising – pierwszy zjazd kursu #ŚWIETLIX 7
Gdańsk – Centrum Dolna Brama – 9 świetlic – 17 kierowników i wychowawców – 2 dni szkoleń. Tak w kilku słowach możemy opisać pierwszy zjazd kursu #ŚWIETLIX 7! Prelegentki z Fundacji POCIECHA poruszyły tematy marketingu, Public Relations, komunikacji oraz szerokiego tematu pozyskiwania finansów na działanie świetlicy.
W pierwszym dniu głównym tematem był PR. Szukaliśmy więc odpowiedzi na pytanie: jak skutecznie promować działalność świetlicy? Uczestnicy dowiedzieli się m.in. jak ważne jest budowanie wizerunku organizacji oraz skuteczna komunikacja z różnymi grupami odbiorców.
Na warsztatach poruszyliśmy tematy:
- Tworzenie persony – jak określić, kto jest naszą grupą docelową i dostosować komunikaty do jej potrzeb.
- Segmentacja odbiorców – dlaczego warto analizować społeczność, do której kierujemy swoje działania.
- Storytelling – jak opowiadać angażujące historie, które przyciągną uwagę darczyńców i beneficjentów.
- Wybór kanałów komunikacji – jak efektywnie wykorzystać media społecznościowe, strony internetowe i inne narzędzia do promocji świetlicy.
Fundraising – jak zdobyć fundusze na działalność?
Drugi dzień szkolenia poświęcony był natomiast fundraisingowi, czyli skutecznym sposobom pozyskiwania środków na działalność świetlic. Szkolenie to poprowadziła Sławka, która w naszej Fundacji jest już od 10 lat! Podzieliła się sprawdzonymi strategiami, które pomagają zwiększyć zaangażowanie darczyńców i partnerów.
Uczestnicy dowiedzieli się, gdzie szukać sponsorów na swoje działania, jak wygląda pozyskiwanie grantów i dotacji oraz posłuchali o bardzo ważnej kwestii: budowaniu relacji z darczyńcami.
Dziękuję bardzo! Cieszę się, że udało mi się skorzystać ze szkolenia, gdzie trafiłam na tak fajną i kompetentną kadrę prowadzącą.
– MARIETA, wychowawczyni świetlicy.
Aktywne uczestnictwo i wymiana doświadczeń
Podczas całego szkolenia uczestnicy aktywnie brali udział w dyskusjach i chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami. Podawali także przykłady z działań własnej świetlicy, dzięki czemu mogli zainspirować pozostałych. Czasem wspólnie analizowali wyzwania, z jakimi mierzą się w codziennej pracy. Wiele osób podkreślało, że wymiana doświadczeń była dla nich niezwykle cenna.
Dziękujemy wszystkim za udział i już z niecierpliwością czekamy na drugi zjazd na przełomie marca i kwietnia!




