Piwo to też alkohol. Ważna kampania społeczna
Olga Legosz, polska aktywistka i współzałożycielka Fundacji SPS, tegorocznej jesieni przeprowadza kampanię społeczną o niezwykle ważnym przesłaniu. Tytuł „Piwo to też alkohol” mówi sam za siebie. Głównym celem jest uświadomienie społeczeństwa, że piwo (jak każdy alkohol) ma negatywny wpływ na organizm, zwłaszcza dziecięcy.
W Polsce obowiązuje zakaz reklam alkoholu. A jednak reklamy piwa widzimy właściwie na każdym kroku – w telewizji, przy okazji koncertów czy (co gorsza) wydarzeń sportowych. Skutkiem tego jest społeczne przeświadczenie, że „to tylko piwo”, ono przecież nie szkodzi. A to ogromny błąd.
W kampanii przywoływane są dane liczbowe:
- 78% młodzieży – za zgodą rodziców próbowało piwa. To najczęściej wybierany alkohol przez niepełnoletnich w Polsce*
- 16 mln sztuk piwa 0,5 l – tyle piwa dziennie sprzedaje się w Polsce*
- 22g czystego alkoholu – tyle zawiera jedno piwo 5-procentowe 0,5 l*
Tymczasem od „zwykłego piwa” często rozpoczyna się uzależnienie od alkoholu. A musimy pamiętać, że każda dawka alkoholu niesie negatywne skutki zdrowotne, zwłaszcza dla rozwijającego się organizmu dziecka czy nastolatka.
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu, promującego kampanię „Piwo to też alkohol”.
Olga Legosz zachęca do podpisania petycji, dążącej do zakazu reklamy piwa. Petycję można podpisać na stronie internetowej www.piwototezalkohol.pl.
* dane pobrane ze strony www.piwototezalkohol.pl